Week 7 en 8 - 22e verjaardag + veel gedaan/gezien - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 7 en 8 - 22e verjaardag + veel gedaan/gezien - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 7 en 8 - 22e verjaardag + veel gedaan/gezien

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

24 Oktober 2011 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi,

Het was een tijdje stil op deze blog, maar in mijn leventje niet hoor. Het gaat super, heb heel veel gedaan en gezien en ik vat aan de hand van mijn eigen logboek even samen wat er de afgelopen drie weken is gebeurd.

Week 6
Hier was ik mee gestart in het vorige verslag. De cocktails en sushi gingen niet door ivm restaurantweek. Toen ze nog plek bleken te hebben, hebben mijn zus, Esther en ik daar gegeten. Heerlijk en een mooi uitzicht!

Verder was het die week invullen met leuks tot mijn zus op donderdag naar huis ging. Ook die week was weer voorbij gevlogen en hebben het heel leuk gehad. Daarna was het al snel weekend was. De vrijdag rustig aan want er stond een lang weekend voor de boeg en ik was al wat vermoeid.

Zaterdag was een rustig dagje op het strand en 's avonds gingen wij naar Bermuda waar vele bekenden bleken te zijn en DJ Franky Rizardo de plaatjes draaide. Om klokslag 00.00 uur was het 9 oktober en was ik jarig, veel felicitaties en een heerlijke avond die tot half 5 duurde.

Zondag was het heel leuk wakker worden toen Esther uit Nederland allerlei kaartjes en cadeautjes bij zich had. Toen voelde ik mij echt helemaal jarig. Daarna was een verjaardag op het strand, weer eens wat anders, maar eigenlijk net als iedere stranddag hier. 's Avonds gingen wij pasta maken en hebben wij op de patio aan de achterkant van de Pietermaai gegeten. Na het eten waren ineens enkelen verdwenen, maar ik hoorde dat zij aan het omkleden waren. Uiteindelijk bleek daar niets van waar toen Nilson, Ricky en Thalicha met een taart aanliepen en iedereen begon te zingen. Was wel heel speciaal, zeker omdat ik niets verwachtte. 's Avonds was het op Wet & Wild nog eens dunnetjes overdoen, want de volgende dag (10 oktober) is een officiële vrije dag in Curaçao. Dit betekende een lang weekend, heerlijk!

Verder ben ik die week nog een paar keren verrast met cadeautjes omdat die op mijn verjaardag nog niet op tijd waren. Zo kreeg ik van Sabine en Bart een bon voor de kapper. Van Amber, Charlotte, Roebina, Samantha en Sharon kreeg ik een dinerbon voor The Pirate Bay en opnieuw van Nilson, Ricky en Thalicha kreeg ik een creatief werkje met mooie herinneringen van hier. Een samenvatting op een prikbord van wat ik hier allemaal heb beleefd. Fantastisch allemaal!

Week 7
De werkweek die volgde was een korte, doordat maandag een vrije dag was en ik vrijdag vrij heb genomen. Het was de laatste volle dag met Esther samen en we besloten met de Jonalisa zeilboot mee te gaan naar een dagje Klein Curaçao (eiland). Heerlijk gezwommen met schildpadden, veel mooie vissen gezien en een onbeschrijfelijk blauwe zee gezien. Zie foto's. Een heerlijk dagje weg met eten en dergelijk inclusief. Even nergens aan denken en zoals altijd hier: genieten!

De volgende dag zou Esther in de namiddag vertrekken, maar we hebben echt iets leuks van de dag gemaakt. Samen naar Otrabanda gegaan waar het Kura Hulanda museum is. Dat is een museum over de slaverij en we gingen even terug in de tijd. Onder begeleiding want die extra kosten waren minimaal en zo kreeg je er een veel beter beeld van. Opeens word je met beide benen op de grond gezet en zie je hoe het vroeger ook had kunnen zijn. Mag opnieuw in mijn handen klappen dat ik er zoals nu bijzit ipv zoals ik daar zag.

Na een lekker dagje samen gingen Ilse en Colette mee om Esther weg te brengen naar Hato. Samen nog een ijsje gehaald en toen ging Esther er vandoor. Vreemd gevoel dat je dan opeens geen visite meer hebt en na een een heleboel pieken was het gek om haar gedag te zeggen. Daarna weer terug en ik was blij dat de dames mee zijn gereden want gezelschap had ik wel behoefte aan. 's Avonds was het Octoberfest wat weer een avond in de boeken bleek te worden. De camera's maakte overuren wat gekke foto's betreft en de bierpul was iets kleiner dan die in Duitsland, maar wel zo kleurrijk als we van Curaçao gewend zijn!

De volgende dag zou de laatste vrije dag zijn met de auto. Dus die zondag stond in het teken van lekker touren over het eiland. Relaxen en hotspots zien en bezoeken. We gingen eerste naar Playa Forti waar we van een (naar zegge) 11 meter hoge rots zijn gesprongen, daarna naar het uiterste punt van het westen (Watamula) waar de golven tegen de rotsen knallen en mooie effecten opleveren. Daarna zijn we naar Shete Boka geweest, een nationaal park waar we prachtige kiekjes hebben gemaakt.

Week 8
De afgelopen week heb ik de auto weer ingeleverd en moest ik weer aan het buurtbusje geloven.

De woensdagavond werden we door onze Brabantse mensen overspoeld met alles dat met Brabant te maken had. Voor wij het wisten waren we door Ilse meegesleurd naar de bioscoop:'De Bende van Oss'. Ik kende Oss van de voetbalclub uit de Jupiler League, maar dit was een hele andere kant. Wel een goede Nederlandse film en het paste goed bij het thema van de week!

Twee dagen later was het moment waar wij al weken naar uitkeken en waar ik met trots het allereerste kaartje voor heb gemachtigd: Guus Meeuwis Live @ Mambo Beach. Hij deed totaal 21 nummers, uiteraard vooral hits. De sfeer zat er goed in, het was erg druk en mijn stembanden hadden ook extra energie meegenomen voor deze avond.. en ze hadden het nodig! Mooie filmpje gemaakt en de nummers die altijd al zo mooi waren, heb ik nu live gehoord. Was echt super de super!

Zaterdag was een rustig dagje zwemmen, lezen en relaxen bij Saint Tropez. 's Avonds was het plan om naar een strand te gaan en een kampvuur te maken. Ruud en Wendy hebben de boodschappen gedaan en Ruud had voor pallets gezorgd om het hout te gebruiken voor een mooi vuurtje. Met volgeladen auto's gingen wij naar de Daai Booi Baai. Totaal waren wij met Bart, Sabine, Ilse, Ewout, Rick, Wendy, Ruud, Joris en Colette. Gelukkig hebben wij onze man van de scouting (Bart) om het vuurtje aan te steken. Dus daar hoefde niemand zorgen over te maken. Het was echt een lekker avondje liggen, babbelen en warm aan het strand zitten. Erg gezellig en met het overige hout is het zeker voor herhaling vatbaar!

Verder heb ik dit weekend met Colette, Joris en Ewout een reis naar Miami geboekt voor december. Nog niet eerder in Amerika geweest, dus ik kijk daar enorm naar uit. Helaas kwam ik er later achter dat mn creditcard niet toereikend is om alle tickets te boeken dus we proberen het zsm te corrigeren om zekerheid met de tickets te hebben.

Gisteren regende het enorm en het leek richting Jan Thiel wat lekkerder te zijn. Onderweg met Bart en Sabine richting Zanzibar waren het stortbuien, maar aangekomen was een stuk lekkerder. We hebben geluk gehad en een lekker dagje achter de rug. We hebben een lekkere Hollandse hap gehaald, want ze hadden hier een Baguette Frikandel Speciaal... lekkerrrr!

Dit waren de afgelopen drie weken in een levensverhaal. Ik ben inmiddels alweer twee maanden op weg en zoals in ieder bericht kan ik zeggen dat de tijd vliegt en dat dit niet mijn laatste reis zal zijn. Wat bevalt dit goed zeg!

Ik zal hier snel wat foto's uploaden, al staan de meeste foto's op mijn Facebook-pagina.

Ayo en Bon Siman!

Ps. Ik heb het weekend een paraplu aangeschaft, was hard nodig want de regenbuien kunnen hier kort maar heel hevig zijn. Ik kwam vrijdag ook doorweekt aan op stage. Toch best koud in die airco!

  • 24 Oktober 2011 - 19:34

    Karin:

    Hoi ,Jor, wat is het toch leuk, om je verslag te lezen.!!! groetjes van mam

  • 24 Oktober 2011 - 20:44

    Twan:

    Halo gran amigu den curacao,
    ban leu ban ami lesa bo a un gran tempu.

    Wat leuk om de namen van plaastsen te lezen in het slavenmuseum. Wij zijn in Segou en Djenee geweest. Die plaatsen liggen in Malie. Djenee is bekent om zijn bouwwerken en daar sta je dan ook onder. Er is een heel mooi boek dat heet: Segou, de aarden wallen.
    Dus als je tijd over hebt en niet aan het feesten, zwemmen, bbq-en, drinken, slapen, werken en Guus Meeuwis niet meer in da house is, is het de moeite waard om te lezen.
    Zoals Guus hoogstwaarschijnlijk ook al zong : geniet met volle teugen!

    Mashá kayente saludos fo'i abo amigu kén djé anke de bes en kuando ta den curacao.
    Twan

  • 24 Oktober 2011 - 21:04

    Jordy:

    Jullie zijn ook overal geweest he! Leuk dat je het herkent. Heb na jullie boek nog een reisgids Thailand met 800+ pagina's, maar als ik tijd over heb ga ik op zoek naar dat boek!

    Geniet met volle teugen, I will! En wat de rest betekent, geen idee.. haha

  • 25 Oktober 2011 - 10:28

    Opa En Oma Take:

    Jordy wat een prachtig leventje hebt je daar.Ik zou haast vergeten dat je daar ook voor je stage naar toe bent gegaan.

  • 25 Oktober 2011 - 12:31

    Jordy:

    Ha opa en oma,

    Ja, prachtig is het zeker! Al moet ik zeggen dat ik op maandagochtend steeds weer besef dat ik hier op stage ben. Ben wel enorm blij met mijn keuze voor buitenland. Had niet beter uit kunnen pakken!

  • 25 Oktober 2011 - 13:23

    Karin Van Wingerden:

    wat een verhaal weer jordy !!
    heb je nog wel tijd om te werken of zijn jullie alleen maar aan het feesten en leuke dingen doen ?
    geniet er nog maar van !!

  • 28 Oktober 2011 - 06:40

    Twan:

    Hierbij de vertaling:
    Halo gran amigu den curacao,
    ban leu ban ami lesa bo a un gran tempu.
    Hallo grote vriend in Curaçao. Als ik je verhalen lees heb je een fantastische tijd daar aan de ander kant.

    Mashá kayente saludos fo'i abo amigu kén djé anke de bes en kuando ta den curacao.
    Vele zonnige groeten van je vriend, die met zijn gedachten soms aan de andere kant in Curaçao zit.

    Groeten en ik kijk alweer uit naar je volgend avontuurlijk reisverslag!
    Twan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Jordy

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 94274

Voorgaande reizen:

10 Februari 2024 - 25 Februari 2024

Sri Lanka

17 Juni 2023 - 11 Juli 2023

Peru

14 Mei 2023 - 21 Mei 2023

New York City

01 Oktober 2022 - 22 Oktober 2022

Laos & Thailand

24 September 2022 - 26 September 2022

Lissabon

15 April 2022 - 19 April 2022

Newcastle

05 Augustus 2021 - 23 Augustus 2021

Frankrijk, Italië & Zwitserland

16 Juli 2021 - 20 Juli 2021

Parijs

05 September 2020 - 19 September 2020

Duitsland

27 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

Indonesie

29 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Berlijn

26 December 2018 - 02 Januari 2019

Dubai (NYE)

20 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Iran

21 April 2018 - 28 April 2018

Valencia

31 Maart 2018 - 02 April 2018

Kopenhagen

27 December 2017 - 01 Januari 2018

Budapest (NYE)

01 September 2017 - 25 September 2017

Zuid Afrika

25 April 2017 - 02 Mei 2017

Marokko

14 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Rondreis China

16 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Rondreis Italië

02 April 2015 - 05 April 2015

Stedentrip Parijs

16 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Japan & Zuid Korea

19 December 2013 - 22 December 2013

Stedentrip Londen

26 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Costa Rica

01 Mei 2013 - 07 Mei 2013

Stedentrip New York

21 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Reis door Vietnam

26 Augustus 2011 - 26 December 2011

Stage in Curacao

08 Juli 2022 - 30 November -0001

Andalusië

Landen bezocht: