Week 5 en 6 - Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6 - Bezoek uit Nederland

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

03 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

We zijn weer terug met een update nadat ik blijkbaar al lang niets had laten horen. Het voelt helemaal niet zo, maar de tijd zit in een sneltrein.. althans zo voelt het.

Vervolg week 5
Ik zal verder gaan waar ik ben gebleven. Vrijdag 23 september en 's avonds gingen wij met een grote groep naar Cabana. Was dit keer ver boven verwachting en opnieuw een heerlijke avond gehad met een liveband dat uiteindelijk omgetoverd werd tot een beetje dansbare muziek. Met de nodige biertjes ging dat ook steeds vloeiender (denk ik).

De volgende dag was weer lekker hangen zoals altijd. 'Bijbruinen', chillen en m'n boek lezen. Ik ben er vrij fanatiek in geworden. Mensen op Curaçao dachten dat ik een boekenworm ben, maar ik weet beter haha. Mijn eerste boek is uit, dus ik ben verder gegaan in deel 2. 's Avonds stond een mooi feest op de planning. We kochten vooraf kaarten en Latin Beach leek een leuk feest te worden op Mambo Beach. Met 'leuk' doe je dit feest echt tekort, want het was waanzinnig. Het festival-gevoel kwam terug en met de blote voeten in het zand was het echt een beach party! Dit duurde tot in de late uurtjes en was qua muziek een van de beste feestjes hier op Curaçao.

Na drie dagen hard gaan, hebben we zondag een strandje gepakt (Cas Abao) en 's avonds zijn we nog even een drankje gaan doen bij Saint Tropez. Lekker rustig aan gedaan, zelfs zo rustig dat we daar bijna in slaap vielen.

Week 6
Doordeweeks ging het hard. Woensdag werd de auto geleverd en ik ben de trotse bezitter van de Suzuki Baleno. Nooit van gehoord, maar hij doet het prima. Jammer dat ik sinds dien zonder rechter zijspiegel rijd, maar ik weet inmiddels niet beter meer dus kan zo nog wel even doorrijden. Hier in Curaçao geeft er niemand om dus dat doe ik ook maar niet.

Donderdag was ik vrij en ben ik naar de immigratiedienst geweest. Op de landkaart wist ik het te vinden en ik dacht er wel even naar toe te rijden, wat niet zo verliep. Wat keren fout gereden maar uiteindelijk was ik er. Alles afgeleverd en over drie weken moet ik mijn werkvisum ophalen. Het gaat allemaal wat traag, maar ook daar zijn we al lang en breed aan gewend. Ik zal een stapje moeten bijzetten als ik weer terugkeer in Nederland!

Na de immigratiedienst ben ik naar Hato Airport gereden waren mijn grote zus aankwam. Heel gek om haar hier welkom te heten. Het voelt als mijn thuis en normaal kom ik bij haar thuis. Nu is het andersom. Even snel omkleden en nog lekker gezwommen bij Saint Tropez. 's Avonds uiteten geweest en een drankje gedaan bij Café de Tijd.

Vrijdag zou Miss Montreal optreden op Mambo Beach en ik had geen idee wie ze is, totdat ik haar op de radio hoorde en Sabine mij zei dat zij dat is. Last-minute besloten om kaartjes te kopen, waarvoor ik gelukkig iets eerder weg kon van mijn stage. Ik kende maar 1 nummer, maar ze deed veel remakes van andere nummers zoals Martin Solveig - Hello, nummers van Anouk en Bob Marley. De sfeer zat er goed in en het was ook echt een hele vette avond. Foto's komen op Facebook en ik zal ook hier snel wat plaatsen.

Wat al lang aangekondigd was was het 'gay weekend Curacao'. Zaterdag merkte we daar al wat van toen we op Cas Abao waren en Jurre werd aangesproken door een paar mannen met de vraag of hij er ook heen ging. Hahaha, dat was een tegenvaller voor ze. Afijn. Benck z'n stagebegeleider aka 'Madame Jeanette' verkocht kaartjes en zo ontstond het idee om met de hele vischsteeg naar het desbetreffende feest te gaan. We gingen met 5 auto's op weg naar Playa Porto Mari. Na een lange weg zonder verlichting waren we daar. Duidelijk dat onze groep de enige hetero's betrof en duidelijk dat het niet zo druk bezocht was. Wij zorgden op dat moment voor 50% van de bezetting, maar uiteindelijk werd het drukker. Met het thema 'Get Wet' en een zwembad dat klaarstond kwam Ruud, Benck en ik om dan maar eens 'Wet' te gaan. Wij aftellen en met kleding en al het zwembad in gesproken. Een schaap over de dam... Juist, er volgenden er meer. Dat maakte het allemaal erg mooi en de biertjes vloeiden opnieuw rijkelijk. Gelukkig bleven we nog een tijdje en was de kleding opgedroogd toen we teruggingen. Ik denk dat er nog vele mooie foto's van dit feest zullen verschijnen. Mijn grote bril die ik in nerd-style op had, had ik nog van het Extrema Festival dus ik ging als echte student naar het feest. Alles bij elkaar een hele vette avond gehad, maar wel blij dat we zelf met zo'n grote groep waren.

Zondagochtend hebben mijn zus en ik even geskyped met onze ouders in Nederland vanaf Saint Tropez aka Tropicana (zo noemt mijn zus het). Daarna lekker naar het strand van Cabana geweest. Om 13.00 uur lokale tijd begon NOS Studio Sport dus we hebben lekker aan de bar voetbal zitten kijken. Om 14.00 uur begon 1-tegen-100 in Nederland dus dat zijn wij toen gaan kijken en de gasten deden zeer fanatiek mee. Na een potje voetvolley en een beetje in het wild schieten met de bal ging ik de bal bij de rotsen halen. Er moet natuurlijk altijd wel iets fout gaan als ik in het buitenland ben, dus gelukkig had ik mijn momentje weer. Ik kon bij de rotsen staan en was dicht bij de bal, vervelend genoeg zette ik ergens mijn voet dat iets pittiger was dan een rots. Ik klom op de rots en had een bloedende voet dus dacht dat ik mij openhaalde aan de rots. Eenmaal terug gezwommen keek ik nog eens goed en had ik 6 stekels in mijn voet... Zee-egel dus!

Na het advies om in je eigen urine te gaan weken, wat ik ook deed, was het toch wel erg weinig. Ondanks het zeer vreemde gevoel wilde Boele mij graag helpen om de bak aan de vullen. Een heerlijke combinatie waar ik met mijn voet in zat te weken. Ik ben blij dat er geen geur-functie zit in mijn iPhone, want een echte 'Diesel' (fragrance) was het niet...

Toen ook dat niet hielp ben ik met mijn zus een dokter gaan zoeken, maar die was dicht dus we gingen naar het ziekenhuis. Dat duurde allemaal lang dus mijn zus vertrok met mijn telefoon naar Hato om Esther op te halen die zou landen. Uiteindelijk was ik er eerder weg en eigenlijk niet geholpen dus ging ik teruglopen van Otrabanda naar Punda. Ik was blij dat het nog licht was. Bijna thuis kwam ik een deel van de groep tegen dus ik besloot mee te gaan eten want ik kon mijn huis niet in, die sleutels had mijn zus aan de autosleutel zitten. Uiteindelijk kwamen mijn zus en Esther naar het restaurant en was het ook leuk om ook haar te verwelkomen. We hebben lekker gegeten en daarna even gaan opfrissen. We sloten het weekend af door naar Wet & Wild te gaan om nog een lekker drankje te doen en een heerlijke avond ervan te maken. Daar kwam we Ritesh uit Maassluis tegen met zijn broertje en zijn vriendin. Het was weer genieten en daarmee kwam er een eind aan deze mooie week.

Tot zover mijn verslag weer. Genoeg leesvoer voor de liefhebber. Wij gaan lekker broodjes knakworst eten als bodem en vanavond gaan we aan de cocktails en sushi bij Saint Tropez. Dit voorspelt weer veel goeds.

Ayo!
Jordy

  • 03 Oktober 2011 - 21:50

    Karin Van Wingerden:

    zo jordy, weer een leuk verhaal ! geniet nog maar lekker dat je zus en esther er zijn . groetjes

  • 04 Oktober 2011 - 07:55

    Oma En Opa Take:

    Is die voet nu weer helemaal ok?Het gaat jullie goed zo te lezen.
    Hier alles goed.Groeten van Oma en Opa

  • 04 Oktober 2011 - 13:56

    Karin:

    he jordy, het verslag is weer genieten,
    toen je weg ging heb ik gezegd , geniet van alles , maar dat doe je ook!!!! groeten mam

  • 05 Oktober 2011 - 16:17

    Rob:

    Sjonge jonge wat een hectiek toen met je voet. Wat hebben ze er nu uiteindelijk in het ziekenhuis mee gedaan? We willen natuurlijk ook weten hoe het afliep he :-)

    Groetjes, Rob

  • 05 Oktober 2011 - 20:24

    NETTY:

    HOI JORDY ,
    WAT ONTZETTEND LEUK HE DAT JE ZUS HELEMAAL NAAR JE TOE KWAM.
    HEEL ERG LEUK OM JE VERSLAG TE LEZEN ,BLIJVEN DOEN HOOR.
    LIEVE GROETJES NETTY.

  • 09 Oktober 2011 - 10:32

    Netty:

    Ik weet niet of je moet werken vandaag ,maar bij deze van ons van HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.
    Veel groetjes van Huib en Netty.

  • 09 Oktober 2011 - 11:27

    De Loodjes:

    Hoi kanjer, Van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag. Wij nemen vanmiddag een borrel op je.Fijne dag van uit het regenachtig holland.Dikke kus xxxxx john jolanda en kids

  • 15 Oktober 2011 - 16:19

    Twan:

    Hallo Feestvierder,

    Als ik het goed lees, neem me niet kwalijk als dat niet zo is, maar hebben ze je in de zeik gezet!!! :-)
    Is dat een Curacaociaans recept..hahahahha.

    Nog in de prijs gevallen bij de Mr Gay verkiezingen......;-)

    Groeten van de Brabantse Chinees.

  • 17 Oktober 2011 - 13:14

    Jordy Spruijt:

    Mijn voet is weer oké. Er is eigenlijk weinig mee gedaan, maar heb er ook geen last meer van.

    Hartelijk dank voor de felicitaties!

    Nee ben helaas niet geen favoriet geworden op de verkiezing. Haha ik deed er uberhaupt niet aan mee. En in je eigen zeik zitten... haha wat moet ik zeggen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jordy

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 96083

Voorgaande reizen:

10 Februari 2024 - 25 Februari 2024

Sri Lanka

17 Juni 2023 - 11 Juli 2023

Peru

14 Mei 2023 - 21 Mei 2023

New York City

01 Oktober 2022 - 22 Oktober 2022

Laos & Thailand

24 September 2022 - 26 September 2022

Lissabon

15 April 2022 - 19 April 2022

Newcastle

05 Augustus 2021 - 23 Augustus 2021

Frankrijk, Italië & Zwitserland

16 Juli 2021 - 20 Juli 2021

Parijs

05 September 2020 - 19 September 2020

Duitsland

27 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

Indonesie

29 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Berlijn

26 December 2018 - 02 Januari 2019

Dubai (NYE)

20 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Iran

21 April 2018 - 28 April 2018

Valencia

31 Maart 2018 - 02 April 2018

Kopenhagen

27 December 2017 - 01 Januari 2018

Budapest (NYE)

01 September 2017 - 25 September 2017

Zuid Afrika

25 April 2017 - 02 Mei 2017

Marokko

14 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Rondreis China

16 Juli 2015 - 21 Juli 2015

Rondreis Italië

02 April 2015 - 05 April 2015

Stedentrip Parijs

16 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Japan & Zuid Korea

19 December 2013 - 22 December 2013

Stedentrip Londen

26 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Costa Rica

01 Mei 2013 - 07 Mei 2013

Stedentrip New York

21 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Reis door Vietnam

26 Augustus 2011 - 26 December 2011

Stage in Curacao

08 Juli 2022 - 30 November -0001

Andalusië

Landen bezocht: