Week 14 en 15: Miami, Florida, USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 14 en 15: Miami, Florida, USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 14 en 15: Miami, Florida, USA

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

07 December 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Goedemiddag,

Het regenseizoen houdt aan en elke dag zien we een bui. Je went er aan en koud wordt het niet, dat scheelt. Zo was het augustus dat ik met mijn maten naar Bulgarije ging en snel daarop naar Curaçao vertrok, en zo is het alweer december. Logisch dat de tijd vliegt, want ik beleef van alles en heb het super naar mijn zin. Een hoop punten die hier 'normaal' zijn geworden, zal ik waarschijnlijk pas beseffen als ik weer het koude land betreed.

Week 14
Ik neem jullie mee in mijn online dagboek. Het begon met een weekend van regen en een leuke avond vol muziek en sigaren bij Miles Jazz Café, mijn buren.

De volgende dag ging ik naar AntiXchange, een project waarbij bekende Nederlandse rappers (van Curaçaose afkomst) dit eiland rondgaan voor het geven van workshops, presentaties en een knallende eindshow waarbij ik aanwezig was. Hier heb ik een hoop foto's en filmpjes gemaakt en van een van de bekenden zijn eigen album gekregen.

Zondag was een rustig dagje en een buurman vertrok na 3 maanden stage weer richting Nederland waar we mee uit eten zijn geweest en de avond hebben afgesloten in het casino. Daarop volgde een korte werkweek met onder andere de sinterklaasbingo waar ik helaas niet in de prijzen viel.

Week 15
Vrijdagochtend ging de wekker vroeg voor een lang weekend en een fantastisch avontuur: mijn entree in de Verenigde Staten van Amerika, namelijk Miami, Florida.

Allereerst zag ik een enorme luchthaven waar ik dacht dat ik de vierdaagse moest lopen en daarna aansloot in de rij om mijn papieren te laten zien, evenals het maken van een foto en het laten maken van vingerafdrukken. Daar waren we dan: Amerika. Wie had dat gedacht op 26 augustus jl?

Hotel op Miami Beach hadden we al geboekt, dus via de taxi daarheen en vervolgens de buurt verkend. Van alles gezien (en vastgelegd) zoals: Ocean Drive, Art Deco district, Lincoln Road, etc. Ik keek mijn ogen uit en zag na lange tijd weer een stad en een echt stuk land i.p.v. de eilanden Aruba, Bonaire & Curaçao. ’s Avonds is alles tot laat open en hebben we afgesloten met cocktails op Lincoln Road. De mojito’s smaakten prima!

Zaterdag
De volgende twee dagen stonden in het teken van de verschillende tours. Zaterdag een stadstour met de bus en boot; van tarzanbomen tot een prachtige skyline, van de enorme huizen van de celebrities op Star Island tot shopping centre Bayside. Bij toeval stond Miami in het teken van Art Basel Weekend wat van alles meebracht. Een fantastische 3D-show op de wand van De Tides (Art Deco Hotel, Ocean Drive) was het hoogtepunt. Daarna kwamen we voor een lager tarief en VIP-entree in de Mansion. Een luxe uitgaansgelegenheid waar iedereen minstens in overhemd liep en velen in pak, de leeftijd redelijk hoog was maar ik prima op mijn plek was, want de artiest die de avond verzorgde was niemand minder dan Moby. Wat een geweldige avond was dat, de muziek was super, net als de sfeer. Ook wel een leuk om zo’n luxe club mee te maken in Miami. En wat ik kon verwachten, ik bestelde twee biertjes en een cola en kreeg een bon met 33 dollar voor mij neus. O, ja, logisch!

3D-show @ The Tides:

Zondag
Na een korte nacht gingen we weer op pad. Dit keer voor The Everglades. Het bekende park van alligators en andere dieren, puur natuur. Hier hebben we nog een leuke show gezien en later ben ik met een alligator op de foto geweest (gelukkig had hij een plakkertje op zijn mond). In de namiddag waren we weer op Miami Beach en hebben we nog wat geshopt, gezien en genoten van de omgeving. ’s Avonds was iedereen redelijk moe en hebben we een goede nachtrust gepakt.

Maandag
Uitgerust hebben we op tijd uitgecheckt en lieten we onze bagage achter. We zouden nog een American Breakfast scoren en de laatste aankopen doen. We zagen een bord met 5 december en bedachten ‘Oja, fijne sinterklaas allemaal!’. Daar krijg je echt niets van mee, heel bizar. Hoop dat jullie in Nederland het leuk hebben gehad. We voelden ons helemaal thuis, maar moesten helaas terugkeren om de koffer op te halen en richting het vliegveld te gaan. Toen we ’s avonds rond 10 uur aan een broodje balgehakt zaten bij het café om de hoek wisten we weer dat we thuis zijn. Thuis in Curaçao, onze eigen stek met minder wind en hogere temperaturen, haar mooie kleuren en een fantastisch avontuur in onze denkbeeldige rugzak. Wat kun je allemaal van het leven maken.. het is super!

En zo ben je weer aan het werk op Curaçao en ga je weer verder in de (inmiddels) vertrouwde omgeving. Gisteren een late sinterklaasbingo bij Miles waar de foute kerstmuziek de boventoon had… toen kwamen de kriebels van kou, wintersport, familie en vrienden naar boven, ondanks ik met mijn korte broek en polo in de hitte zat. O ja, Mijn einddatum is vastgezet en het aftellen tot 4 januari kan beginnen. Nog even en ik ben weer op Nederlandse bodem. Nog genoeg ideëen en activiteiten, dus ik kom de tijd prima door.

Tot het volgende verslag!

Jordy

• 07 December 2011 - 17:27

Sabine:

Zo cewl die 3D film zeg!!! Jedemina. Wat een belevenis, heerlijk geschreven.
    Maar fijn dat je bijna naar huis komt! Ik sta er zeker. Liefs
    Je zus

• 07 December 2011 - 17:50

Karin:

ja jor, wie had dit verwacht toen jij vertrok op 26 augustus, al die belevenissen!! Pap en ik zeiden pas, die kan het nooit meer wennen in maassluis!! maar nu lees ik toch iets
    over familie , en kerst en wintersport !!
    haha xx , mam

• 09 December 2011 - 13:26

Twan:

Ha Vriend,
    Weer heel wat belevenissen rijker. Je komt met een flinke rugzak aan ervaringen terug. Over terug gesproken: het aftellen gaat beginnen, net een advent kalender. Elke dag een vakje open maken tot 4 januari.
    Ik heb intussen de Kerstboom binnen staan. Dat geeft toch een gezellige sfeer. Misschien dat je het nog ziet mits je niet eind maart pas een bezoekje aan Den Bosch brengt. Kijk maar, je bent altijd welkom!
    Wij komen elkaar vast wel weer tegen. Rest me je nog succes met je laatste stagedagen te wensen en met je eindverslag.
    Tot horens, bellens, mails, skyps of schrijvens!
    Twan