Week 9 en 10: Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 9 en 10: Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 9 en 10: Bonaire

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

09 November 2011 | Bonaire, Bonaire

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer. Iedereen weet dat het goed gaat en dat het leven hier prima is. Toch even een verslagje...

Week 9
Na het vorige verslag hebben we een Student Wine Tasting gehad bij The Wine Factory. Deze werd georganiseerd door Pieter en Ruud. Erg gezellig en bijna iedereen van de Vischsteeg (Punda) was aanwezig.

Het eerste weekend (week 9) ben ik naar Bonaire geweest met Colette, Joris en Ewout. Waar ik verwachtte dat het kleinschaliger kopie zou zijn van Curaçao, werd snel duidelijk dat het heel anders is.

Curaçao: bruisend, dichtbevolkt, Antilliaanse gulden, veel jongeren, weinig contrast tussen arm en rijk, druk en chaotisch.

Bonaire: rustig, klein, dollars, veel ouderen, minder armoede, meer contrast en ontspannen.

Het was heerlijk om uit de drukte te stappen en echt ergens anders terecht te komen. We hebben het eiland goed verkend doordat we een auto hadden gehuurd (pick up) en ik heb een goed beeld gekregen van het eiland. En wat kan een mens lekker slapen in normale temperaturen en een kingsize bed!

Het was erg genieten van alles dat voor iedereen 'normaal' is. We hadden zowaar:
- een warme douche + bad
- een eigen tweepersoonsbed
- een volledige keuken
- een hoekje met een bank, stoelen en een televisie (als voetballer pak je de wedstrijd Arsenal - Chelsea natuurlijk even mee (5-3)
- AIRCO!

Week 10
In de nieuwe week kwamen de Koninklijken op Curaçao. Dinsdag was in Otrabanda (andere kant vd pontjesbru) een leuke show met allerlei dansers en danseressen, een lekker muziekje en hier en daar een mededeling. Uiteindelijk heeft koningin Beatrix nog een woordje gedaan in het Curaçaos om iedereen te danken. Toch leuk!

Dezelfde week werd het hoesten niet minder en toen ik het benauwd kreeg en moeite had met ademen tijdens het sporten, wist ik dat het niet goed zat. Volgende dag de dokter opgezocht en ik blijk een ontsteking in mijn luchtpijp te hebben. Ik kreeg antibiotica en om de hoest te verhelpen kreeg ik hoestdrank voorgeschreven. Ik moest op alles letten wat ik deed en heb veel plannen bijgesteld.

Weekend
Gelukkig wilde meerderen een rustig weekend dus met het overige hout van de vorige keer zijn wij opnieuw naar de Daai Booi Baai geweest en heeft (voornamelijk) Bart daar een kampvuur gemaakt. Was erg gezellig en een heerlijke invulling van de zaterdagavond. Overdag hebben wij lekker aan het strand gelegen en onze rust gepakt.

Inmiddels is de kuur afgelopen en voel ik mij wat beter, maar ik blijf voorzichtig: geen alcohol, niet teveel inspannen (dus nog niet sporten) en letten op het voedsel. De hoestdrank gebruik ik nog even, want het hoesten is nog niet helemaal over.

Week 11
We zitten nu al op de helft van week 11. Bizar hoe hard de tijd gaat. Ik ben met Ewout en Colette naar Johnny English 2 geweest. Voor liefhebbers van dit soort films, moet je deze ook écht gezien hebben. Wij hebben erg veel gelachen. Ik weet dat niet iedereen hem gaaf vindt, want Wendy en Ruud zijn gisterenavond geweest maar zijn halverwege weggegaan omdat ze er niets aan vonden. Tja, smaken verschillen (gelukkig!).

Aankomende vrijdag/zaterdag/zondag ga ik met Colette naar Aruba. Last minute geregeld en we hebben ons verblijf ook vastgelegd. Na dit weekend is het rondje ABC-eilanden compleet. Ben heel benieuwd hoe 'anders' de A van de BC zal zijn.

Jullie horen weer van mij!

Ayo

• 10 November 2011 - 14:39

Karin:

hoi ,jordy ik weet dat het goed gaat, maar toch altijd leuk om je ,blog, te lezen, weet dat heel veel mensen je blog lezen en het leuk vinden, want ze spreken mij erop aan,!!
    ga genieten van je trip , naar Aruba.xxmam

• 10 November 2011 - 22:21

Sabi:

Hi lieverd, fijn om te zien hoe je het hebt!!! Leuk.

Fijn weekend. Geniet maar lekker.

Misschien een x Skype als je terug ben. Xx

Je zus

• 13 November 2011 - 16:20

Twan:

Ha vriend,
    Wat bijzonder te lezen dat je een warme douche, een eigen tweepersoonsbed, airco en een hoekje met een bankje zo kunt waarderen. Jammer dat je onderkomen niet de gezelligheid heeft maar aan de andere kant met zulke heerlijke temperaturen ben je vaak buiten.
    Vervelend te lezen dat je nog last van de hoest hebt. Ik kan er over mee praten. Heb ook al weken last van mijn keel en hoest het huigje haast uit mijn keel. Ik probeer zo weinig mogelijk te praten….ja, ik zie je al denken…maar het lukt ;-). Ik moet wel, dinsdag vertrek ik voor 2 weken naar Amsterdam. Heb er heel veel zin in. Je ouders komen een bezoekje brengen. Wie weet als je tijd en zin hebt bezoek je TEFAF in Maastricht volgend jaar.
    Heb je medicijnen waar Codeïne in zit?? Dat blijkt een goed middel te zijn . Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller en een krachtige kriebelhoestonderdrukker.
    Ik ga het weekend afsluiten met een heerlijke borrel. De openhaard brandt en ook hier is het vroeg donker. Ben benieuwd hoe je het op Aruba hebt gehad. Na de A,B en C komt dus de D.
    De D van -> Direct naar Nederland….hahhaha. Hou je taai.
    Twan

• 14 November 2011 - 13:05

Jordy Spruijt:

@ Sabine
    Jullie vertrekken donderdag toch? Misschien leuker om daarna te skypen, hebben we beiden veel te vertellen.

@ Twan
    Zal mijn medicijnen eens nakijken of dat erin zit. En over die landen gesproken, ik sla D & E over:
    Aruba, Bonaire, Curaçao, Florida :)
    Jij ook succes met je kugje en op de beurs!

• 21 November 2011 - 19:18

Esther:

Hee stuk!

Ik zag op je profiel nog 59dgn staan!
    Geniet nog van je tijd daar, ik mis je en heb je een hoop te vertellen :)

Heel veel liefs xx

• 21 November 2011 - 19:53

Jordy Spruijt:

Hey Es,

Dat is nog ingesteld op de oude datum, ik kom denk ik begin januari thuis. Zo'n 14 dagen eerder.

Genieten doe ik zeker en mis jou ook. Mooie tijd gehad hier samen. Je kan mij altijd mailen he.. remember!

X

• 23 November 2011 - 22:26

Sary De Jong:

Hoi Jordy
    Wat een geweldige tijd maak jij door daar hè en je doet heel veel indrukken op. Geniet er van want de tijd gaat snel.
    Groetjes Jan en Sary de Jong.