Week 3 en 4 - Wat een belevenissen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 3 en 4 - Wat een belevenissen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4 - Wat een belevenissen!

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

23 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi Curaçao - Bon Nochi Nederland

Het is vrijdagmiddag en dat betekent dat ik alweer vier weken geleden mijn eerste stappen zette op dit eiland. Er is veel gebeurd, veel veranderd en het begint een ritueel te worden, maar zeker geen vervelende!

Het voelt alsof ik de laatste blog nog gisteren heb geschreven, maar ook dat is alweer 12 dagen terug. Je begrijpt, de tijd vliegt voorbij en ik heb het hier uitstekend naar mijn zin.

Op mijn stage gaat het allemaal zijn gangetje. Ik heb genoeg te doen en het is allemaal heel afwisselend. Gelukkig wel hier en daar wat meer diepgang, zodat ik ook echt het gevoel heb dat ik wat aan het doen ben en nuttig ben voor het bedrijf.

Vorige week was ik nogal moe en er zat van alles tegen. Ik miste even de energie en heb bewust een heel rustig weekend gehouden. Vroeg en veel slapen (vrijdagavond 21.15 plat), niet veel amstel bright naar achter tikken en lekker relaxen. Het heeft mij heel goed gedaan en ik heb weer alle energie. Zelfs om 6.00 uur opstaan (op zondag!) om PSV-Ajax te kijken hakte er niet in.

Bijna weekend

Gisterenavond leek het alweer weekend, maar vanmorgen werd mij duidelijk dat dat niet het geval was. Wezen stappen in discotheek Cinco en toen tijdens de warming up de dop van de bacardi fles werd afgedraaid, wist ik weer hoe laat het was. Ik vraag mij wel eens af of er een 'Curaçaose man met de hamer' bestaat. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien.

Verder.. vanavond weet ik nog niet wat ik ga doen. Morgen met de mannen naar Ajax-FC Twente kijken in een strandtent want het begint hier om 14.45. Afgelopen week hebben wij kaartjes aangeschaft voor Latin Beach (met oa Quintino) op het terrein van Mambo Beach en dat begint direct na de voetbalwedstrijd en duurt tot ergens in de nacht. Zondag zal wel weer lekker lui zijn op het strand en mijn kleur bruin een donkerder tintje te geven. Ik moet natuurlijk wel een voorsprong hebben als aankomende donderdag mijn zus arriveert en de daarop volgende zondag Esther arriveert. Ik heb hier een huurauto geregeld voor de periode van aankomende woensdag tot na het vertrek van Esther. Ik zal dus heel veel gaan doen, omdat we niet zo afhankelijk zijn met een eigen auto.

Oja, de ventilator, gelukkig heb ik er geen gekocht, maar bij de huisbaas geklaagd over de hitte waardoor ik er een heb gekregen. Niet slim aangepakt om hem te dicht op mij te hebben gehad, want ik werd de eerste ochtend wakker met enorme kramp en heb daar de hele dag mee gelopen.

Ik voel mij hier geen rookie meer, maar al helemaal thuis. De lokale mensen aanspreken in hun eigen taal maakt je meer betrokken en dat stellen zij zeer op prijs. De mensen om mij heen zijn erg gezellig en we beleven altijd weer mooie dingen.

Dit was het nieuws vanuit Curaçao. Ik moet nog een paar uurtjes en dan heb ik ook heerlijk weekend. Opnieuw zonnige groet vanaf dit bruisende eiland!

Ayo

• 23 September 2011 - 17:45

Rob:

Leuk leuk Jordy! Nu al bijna een maand daar? De tijd vliegt inderdaad. Vertel in het volgende verslag eens wat je zoal doet op je werk op een dag? Krijgen we daar ook een goed beeld van :-)

Groetjes, Rob

• 23 September 2011 - 18:00

Karin:

inderdaad ,Jordy zo sta je afscheid te nemen op schiphol , en zie het is al een maand verder, wat gaat het snel!!
    We mailen elke dag en facebook is leuk, en wat dacht je over skype!!
    Wel Jordy aan het weer kunnen wij niet tippen, want hier is vandaag de herfst begonnen, !!! wel wij hebben al weekend jij moet nog een paar uur,
    Fijn weeekend dikke kus mam

• 24 September 2011 - 18:03

Sabine:

Jaja!! Ik kom er aan!!
    Ik krijg verzoekjes van mensen die niet op Facebook zitten, wat foto's te plaatsen. Hihi. Iedereen volgt je!

Tot over en paar nachtjes

Liefs

• 26 September 2011 - 14:09

Jordy:

@ Rob
    Ja he, de tijd vliegt enorm! Ik zal binnenkort wat over mn werkzaamheden vertellen.

@ Sabine
    Haha laat hen ook facebook aanmaken.. grapje: ik post eerdaags wat fotos hier!

• 27 September 2011 - 11:23

De Loodjes De Lier:

Hoi Jordy,

Goed om te lezen dat je het naar je zin
    hebt, we hadden niet anders verwacht.
    Maar altijd leuk dat er bezoek uit
    Holland komt, heb je wat om naar uit te
    kijken. Hier gaat alles zijn gangetje,
    Timo loopt 2 dagen in de week stage bij
    John op de zaak tot eind jan.Eind van t jaar mag hij 10 weken naar t buiten
    land.Waarschijnlijk Spanje. Esmee gaat
    1okt beginnen bij A/H. Dus ook geld verdienen haha. We blijven je volgen en geniet lekker!!!! Liefs en een dikke kus xxxxx