Week 11, 12 en 13: Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 11, 12 en 13: Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 11, 12 en 13: Aruba

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

25 November 2011 | Aruba, Oranjestad

Bon Tardi

Daar ben ik weer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe dagen en nieuwe belevenissen.

In het laatste verslag vertelde ik over Bonaire en lag mijn visie op Aruba dat ik samen met Colette ging bezoeken.

Aruba
Na een vlucht met Dutch Antilles Express van 18 minuten waren wij op Aruba. Op de luchthaven was onze eerste indruk dat het er strakker, moderner, modieuzer uitziet dan Curaçao.

Vrijdag
We kwamen 's avonds aan dus wij konden direct inchecken bij het hotel. Na wat relax time en opnieuw genieten van een fatsoenlijk bed, airco, televisie pakten we de taxi richting de winkels en restaurants bij Palm Beach. We hebben heerlijk gegeten bij Salt & Pepper en na wat wandelen het voor gezien gehouden. We hadden ten slotte een werkweek erop.

Zaterdag
We wilden een auto huren en dat was mogelijk bij ons hotel. Bijna alles was in orde en alleen onze rijbewijzen moesten ze kopiëren. Toen kwam ze erachter dat wij allebei nog geen 24 zijn, de geëiste leeftijd voor het huren van een auto. Flinke tegenvaller, want we wilde wat gaan doen en zien. Toen besloten wij om een tour te boeken voor zondag en met een groep de hotspots af te gaan. We maakten er het beste van.

Vervolgens met de bus naar Palm Beach gegaan. Een enorme route met enkel vijfsterrenhotels bewandeld langs het oneindige strand. Na een lekkere dag in kerstsfeer vertrokken richting hotel, maakte ik een pitstop bij een restaurant. Een oud-klasgenoot (Johan) werkt daar (had ik via Facebook gevonden). Gelukkig was hij aanwezig, dus even een praatje gemaakt. Best leuk na jaren en dat aan de andere kant van de bol.

Terug naar huis en genoten van de jacuzzi in onze hotelkamer. Wat was dat heerlijk tov de koude douche in de Vischsteeg, Curaçao. 's Avonds zat ik prima in mijn boek en Colette was al in slaap gevallen, en we besloten om thuis te blijven.

Zondag
Vroeg opfrissen, opruimen en uitchecken. Opgehaald door Palm Tours voor een dagje weg. Eten en drinken inbegrepen dus nergens om over na te denken. Leuke plekken gezien en veel foto's gemaakt.

Aan het einde van de middag onze bagage opgehaald en even omgekleed. Het weekend vloog voorbij. Minpunt was de vertraging van 2,5 uur voor een vlucht van 18 minuten. Zondagavond thuis en een mooie ervaring achter de rug. De ABC-eilanden zijn afgevinkt met een goed gevoel!

Week 12
De volgende week vloog ook voorbij. Het is duidelijk dat het regenseizoen is begonnen. Minder zon en veel regen. Iedere dag wel iets. Echt plannen is onmogelijk, dus we doen wat op ons pad komt. Het was vooral relaxen.

Wel veel films gezien in mijn tijd op Curaçao:
- 30 minutes or less
- Shark night 3d
- De bende van Oss
- The three musketeers (+)
- Johnny english 2 reborn (+)
- Jack and jill
- Tower heist (+)
- The Rum Diary (-)
- Razend
- In Time (+)

Week 13
Ook deze week vloog voorbij alsof het niets was. Opmerkelijk waren doordeweekse vuurwerkshows. Het leek wel oud&nieuw, maar tijdens de mooiste show was het mijn kookbeurt en stond ik in de keuken haha.

Het is nu bijna weekend. Opnieuw weinig plannen. Aankijken wat het weer doet en we weten altijd iets te verzinnen.

Uitkijkend naar een korte werkweek, want vrijdagochtend vertrek ik met Colette, Ewout en Joris naar Miami. Mijn entree in de United States of America. Weer een nieuw stukje 'wereld' om te ontdekken. Ik heb er zin in!

Tot zover dit verslag, jullie horen van mij...

Ayo

• 26 November 2011 - 08:47

Esther:

Hee Stuk,

Wat een leuke verhalen zeg!
    Geniet van je tijd daarzo..
    Maak er een hele leuke trip van naar Miami...

Liefs xx

• 27 November 2011 - 09:09

Sabi:

Hi lief broertje!!!!

Leuk verhaal weer. Tip, smurfen veel is ook echt leuk. Hihi.

Xxx sabi

• 27 November 2011 - 16:56

Karin:

ben jaloers, !!! en nu Miami , wat een belevenis!!

veel liefs en genietse mam.

• 27 November 2011 - 20:44

Jennifer:

In je korte broek naast de kerstman in zijn slee ha,ha .

aan je blog te lezen en aan je foto's te zien heb je het nog steeds goed naar je zin , geniet er nog even lekker van , groetjes uit Maassluis

• 02 December 2011 - 15:55

Twan:

Wat bijzonder om te lezen dat je geniet van een heerlijk breed bed, een warme douche en van de airco!
    Als je dit leest ben je al in Miami. genietend van het feest en party geburen in the USA. Geniet ervan. Vandaag een kerstboom gekocht. Een neppert. Had nooit gedacht dat ik een nepboom in huis zou halen. Maar deze staat op z'n kop en dat vond ik zo anders. Dus mocht de boom nog in januari staan dan kun je deze nog bewonderen. Veel groeten, Twan