San José - Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu San José - Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

San José - Puerto Viejo

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

30 Juli 2013 | Costa Rica, Puerto Viejo

Na een mooie, succesvolle afstudeerperiode was het tijd voor een mooie reis. Bestemming: Costa Rica. In de komende reisverslagen houd ik geïnteresseerden op de hoogte van alle belevenissen.

Zaterdag 27 juli
Met enige vertraging vertrokken wij vanaf Schiphol richting onze bestemming, maar niet voordat wij na een vlucht van ruim 10 uur waren overgestapt op de luchthaven van Panama. Gelukkig stond er slechts een vlucht van een uurtje te wachten tot wij arriveerden in San José, CR.

Met een tijd die 8 uur vroeger is dan in Nederland, stond ons een behoorlijke jetlag te wachten. Echter, de vermoeidheid na de lange reis zorgde ervoor dat wij om 22.00h lokale tijd het mandje ingingen van de hotelkamer die gelukkig in Nederland reeds was geboekt. Dit voelde voor ons aan als 6.00h de volgende ochtend dus dat wij behoefte hadden aan slaap, was geen vreemde constatering.

Zondag 28 juli
Om 4.00 uur 's morgens was het zover, ik werd wakker en was uitgerust en klaar om de paden op te gaan. De donkerte en de tropische bui die heerste zorgden ervoor dat ik maar was uurtjes plafonddienst ging draaien.

Na een prima ontbijt checkten wij al vroeg uit en gingen op pad naar het zuiden van de Caribische kust van Costa Rica. Na een uur of drie reistijd was er tijd voor een pauze. Wij mochten genieten van een lunch in Puerto Limón. De locatie was fantastisch: een restaurant op een berg met een 270-graden uitzicht over de stad en zee!

Na de powerlunch vervolgde de reis nog twee uur en belandden wij op de plaats van bestemming. Hier viel vooral de stevige bewolking op. Niet helemaal zoals gedacht en voorspeld, maar dat zijn de onzekerheden in de Caribbean. De warmte en de sfeer zorgden ervoor dat we zonder vreemd gevoel het strand gingen opzoeken en genoten van een heerlijke duik in zee.

Na een (iets te lange) slaap stond ik met veel moeite op om te gaan avondeten ipv door te slapen. Dit bleek goed te zijn voor het herstellen van de jetlag. Na een heerlijk en betaalbaar avondmaal eiste de vermoeidheid weer z'n tol.

Maandag 29 juli
In het heerlijke hotel werden wij wakker en stond een goed ontbijt te wachten met vers fruit en geroosterd brood. Goed om de dag te beginnen en door de aanhoudende regen besloten wij rustig te ontbijten en de 'tuin' bij het hotel te verkennen en de vele diersoorten te spotten. Opvallend waren de vele vogels waarvan de kolibries bijna op je bord zaten.

In plaats van een ochtend naar het strand gingen wij naar het Jaguar Rescue Center (www.jaguarrescue.com) om wat meer diersoorten te zien in een beschermde omgeving. Hier kwamen onder andere slangen, een soort jaguars, kikkers, uilen, herten en apen voorbij. De laatstgenoemden vond ik het mooist: m'n soortgenoten (laat ik m'n Pa's slecht grap alvast voor zijn).

De kleine aapjes waren echt prachtig en ze klimmen zo snel door hun ruimtes.. Mooi om te zien. We mochten ook een paar minuutjes mee naar binnen en daarbij heb ik een aapje in handen gehad. Ook iets dat je in de natuur niet zomaar meemaakt/lukt. Al met al een mooie belevenis en gelukkig hebben we niet heel veel last gehad van de regen.

Na het bezoek gingen we terug naar het middelpunt van Puerto Viejo en zagen wij een houtoven pizzeria waar vreemd genoeg niemand zat. Na het bekijken in de Lonely Planet reisgids kwamen we ook daar niets tegen. Toch besloten we daar te gaan eten en werd een volledig verse pizza Hawaii geserveerd aan ons tafeltje met uitzicht op de Caribische zee. Dat is wat je noemt 'Picture perfect'!

In de namiddag hebben wij nog een uurtje op het strand doorgebracht aangezien het was opgeklaard en warmer was geworden. Nu gaan we nog voor een avondmaal en dan zit deze dag erop, terwijl het bij jullie al lang nacht is.

Planning
Op de planning staat morgen een dagje naar Cahuita om die stad te verkennen en een nationaal park te bezoeken.
Vanwege het goedkope en goede hotel blijven wij in Puerto Viejo en over enkele dagen zullen wij richting schildpaddendorp Tortuguero gaan.

Ik houd m'n reisverslag lekker Nederlands, want een woord Spaans spreek ik nog altijd niet. Tot op heden redden wij het wel... Haha

Tot later!

• 30 Juli 2013 - 06:08

Esther:

Hee stuk!!

Nou dat klinkt niet als een straf!!!
    Leuk om te lezen!

Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    Geniet ervan en heel veel plezier!

Xxx

• 30 Juli 2013 - 07:13

Sabine:

Heerlijk lezen die verslagen van jou!!! Heerlijk om mee wakker te worden en weg te dromen....

@vaders wat kennen we je toch goed he, maar toch een goeie grap hihihi!

Dikke kus Sabine

• 30 Juli 2013 - 08:32

Karin:

Goedemorgen, inderdaad is dit weer leuk om jouw reisverslag te lezen, met jullie belevenissen. ik geniet
    ervan.

veel liefs , mam

• 30 Juli 2013 - 16:32

Ramon:

Yoo jor,

Leuk verslagje,
    Mooi om te lezen dat je een was hebt gedraaid tijdens je plafonddienst, je moet toch wat haha.

Veel plezier verder!

• 30 Juli 2013 - 19:51

Peet:

hallo mannen , wat een leuk reis en verslag ga er mee door Aub want we genieten er van , en tevens is het gemakkelijk voor mij nu mijn zoon zelfs al mijn eigen flauwe grappen na gaat Apen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr Peet