Afsluiten in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Afsluiten in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

09 Juli 2023 | Peru, Lima

Afsluiten in Lima

Paragliden was een bijzondere ervaring om Huacachina af te sluiten. We liepen terug naar het hotel, haalden onze was op en namen een taxi naar de naastgelegen stad Ica. Bij het busstation konden wij direct kaartjes kopen om een halfuur later te vertrekken; ideaal! We haalden snel wat eten en drinken voor de busrit van 4,5 uur, en daar gingen wij…

We arriveerden in Lima, en daar stonden diverse taxi chauffeurs te wachten. Voor een prima prijs werden wij bij ons hotel gebracht. Het zand van het paragliden zat nog op ons lichaam, dus het was heerlijk om te kunnen opfrissen. Voor de verandering hadden wij gelukkig een warme douche. Hoe lekker kan dat zijn.

In de avond maakten wij een korte wandeling door onze wijk Miraflores. We reserveerden een restaurant voor de volgende (en tevens laatste) avond, en belandden daarna zelf bij een goed Italiaans restaurant. Ik had al eerder gezocht naar Lasagna en hier kon ik het krijgen, en het was heel lekker (met oa pesto).

Zaterdag 8 juli

De laatste dag van de reis. We ontbeten om 8:30 uur op de kamer en pakten daarna een taxi naar Plaza San Martin in het centrum. Dit moest wel, doordat het een enorme stad is waar de leuke plekken ver uit elkaar liggen.

We wandelden door de smalle straatjes naar Plaza de Armas. Deze was volledig afgezet uit voorzorg voor de protesten over 10 dagen. Dit heeft alles te maken met de politieke situatie en het niet nakomen van beloftes aan het volk. Net zoals in Arequipa en Cusco is de Plaza de Armas vaak een mooi en rustgevend plein midden in de stad. Dat konden wij vanachter de dranghekken wel zien, maar niet ervaren. Na de wisseling van de wacht op dit plein, besloten wij dit stadsdeel te verlaten.

Een taxi bracht ons naar de wijk Barranco met een pitstop bij ons hotel om spullen weg te leggen. Barranco is een artistieke wijk. Het is bijzonder kleurrijk met mooie muurschilderingen en kleine shops. Verder zijn er veel kraampjes en restaurantjes te vinden. We volgende onze wandeling vol hoogtepunten door deze wijk. In de namiddag wandelden wij langs de kust terug naar Miraflores. Ons eindpunt was El Parque del Amor, ofwel park van de liefde. De bankjes zijn vol mozaïek en geven een gevoel van Park Guell in Barcelona. Veel mensen kijken hier naar de zonsondergang over de baai, maar wij wandelden terug het hotel.

Na het inpakken en relaxen, nog een keer op pad. We hadden een reservering bij restaurant Panchita, op loopafstand. Dichtbij een schitterende tafel met bloemen en hanglampen, namen wij plaats. Met een laatste keer Pisco Sour (voor mij met passievrucht, heerlijk) en een heerlijke variant op Lomo Saltado met kip genoten wij van alle activiteiten en herinneringen van afgelopen 3 weken.

Zondag 9 juli

Wakker worden zonder stroom en licht in de kamer. Na raadplegen bleek de wijk Miraflores allemaal zonder te zitten. We bestelden een taxi om half tien, zodat wij in ieder geval onze vlucht naar huis konden halen. Na een halfuur begon alles weer te werken en konden wij gelukkig nog dat douchen voor de lange reisdag.

We vliegen straks naar Panama en daarna naar Amsterdam. Het was een schitterende reis. Bedankt voor het volgen en tot de volgende!

Jordy

• 09 Juli 2023 - 20:08

Peet :

Dit keer wil ik je gevoel voor fotograferen , een beetje mn bewondering uitspreken ,ik zie wat je kiekt ;-)))) en denk steeds hoe krijgt hij het voor elkaar, je hebt echt oog voor details , en steeds weer verbaas je mij met de foto's die je schiet of het nu de dame op die muur is met die sleutel geweldig , omdat jij er een ukkie bent

• 09 Juli 2023 - 20:30

Sabi:

Waanzinnig!! Wat een mooie reis en op veel vlakken boven verwachting… echt toff

fijne reis naar huis en veilig thuis!

liefs

• 09 Juli 2023 - 21:41

Gerda:

Ha Jordy en vrienden, het was een hele belevenis en ga na genieten van deze bijzondere reis.

Bedankt en kom veilig thuis .

[e-1f61c]

• 10 Juli 2023 - 11:49

Op:

Hallo Jordy wat heb ik weer genoten van je reisverslag en de prachtige foto.s oaks jij het allemaal beschrijft maakt dat ik het gevoel heb tezamen op reis te zijn