Pisa, Siena & Florence - Reisverslag uit Rome, Italië van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Pisa, Siena & Florence - Reisverslag uit Rome, Italië van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Pisa, Siena & Florence

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

25 Juli 2015 | Italië, Rome

Reisverslag 2

Daar zijn we weer, geëindigd in ons verblijf in Viareggio. Van daaruit stond dinsdagmiddag de trip naar Pisa op de planning. We zaten er in een uurtje en het verliep allemaal vrij vlekkeloos. Wel was het extreem warm, druk en je wilde van de mooiste aanzichten genieten dus stond je in de zon.

De 'Leaning Tower', ofwel de toren van Pisa, sprong er al boven-/tussenuit op afstand. Er stonden reeksen met kraampjes om de toeristische spullen te verkopen, zoals sweaters met daarop I love Pisa, etc. Daar snel voorbij gelopen, zagen we de toren al, aangevuld met twee mooie, oude gebouwen. De ene is de Duomo di Pisa (kathedraal) en de andere is de Pisa Baptistry.

We kochten een combikaartje om de gebouwen te betreden maar voor de Toren van Pisa was deze niet geldig. We kochten geen extra kaartje en hielden het bij het buitenaanzicht. We konden het uiteraard niet laten om de foto te maken waarop wij het gebouw opvangen, dus die houden jullie nog tegoed. Na dit bezoekje van enkele uren, keerden wij terug naar Viareggio waar wij heerlijk hebben gegeten aan de boulevard. die Italiaanse voor- en hoofdgerechten zijn wij in ieder geval nog lang niet zat!

Woensdag 22 juli
Bijtijds ging de wekker voor een ontbijtje in het hotel, waarna wij om 9.00 uur uitgecheckt waren en wegreden. We gingen op weg naar het dorpje Cafaggiolo, vlak boven Florence/Firenze. Het zou een indrukwekkende ochtend en middag worden, want we gingen op bezoek bij een bekende van JW. Hier kregen wij een uitgebreide rondleiding door een schitterend kasteel, met een enorm land eromheen. Later hebben wij met hen geluncht en gingen wij verder richting onze nieuwe bestemming: Siena. Hier hadden wij drie nachten geboekt bij een hotel op een heuvel met verre uitzichten over Siena en omgeving. En niet te vergeten een heerlijk koud bubbelbad onder een grote parasol.

Helaas sloeg bij mij, waarschijnlijk door de airco, de verkoudheid toe en hield ik mij rustig. In de avond gingen we uiteten in het dorpje. Daarna dook ik lekker onder de wol.

Donderdag 23 juli
A lazy day, kun je wel zeggen. Na een slechte nacht vanwege de verkoudheid, probeerde ik wat langer dan normaal gesproken te blijven liggen. Ik knapte niet echt op en besloot een dagje bij het hotel te blijven. JW kon zijn eigen gang gaan en ging er op uit naar Siena.

Deze dag was dus niet zo bijzonder voor mij, ik las uit m'n boek en lag in het bad. In de avond gingen we alsnog naar Siena voor een gezellig restaurantje. Het was tot erg laat nog levendig in het centrum en het was waarschijnlijk een van de mooiere plaatsjes van deze reis.

Vrijdag 24 juli
De laatste dag in Toscane bracht ons in Florence/Firenze. We moesten een uurtje rijden vanaf het hotel en konden gratis parkeren op een prima loopafstand. We liepen langs de Arno Rivier richting het centrum. We liepen over de Ponte Vecchio naar de drukke winkelstraten.malle bekende merken hebben hier een vestiging. Vervolgens gingen wij naar de Palazzo Vecchio; het oude paleis. Na wat rondkijken op het plein gingen wij verder, want er was daar weinig schaduw. Bij de top 5 van Architectual Wonders of Italy hoorde ook de Duomo, ofwel Kathedraal. Deze kathedraal is de op drie na grootste kathedraal van Europa, en dat was goed te zien. Ongelooflijk groot en hoog, met een trap omlaag door een soort museum met gevonden stukken van zoveel jaren terug.

Na dit bezoek gingen wij er op uit om wat te lunchen. Voor de grote stad die Florence is, was dit zeker niet duur. Vervolgens naar Giotto's Campanille, ofwel de klokkentoren, stond naast de kerk. Het waren een aantal steile trappen die ons bovenaan de toren brachten. Met mooi zicht over de stad was dit zeker de moeite waard. Tot slot bezochten wij de Battistero di San Giovanni, die voor de ingang van de kerk stond. We liepen nog langs een van de mooiste gallerijen, genaamd Galleria degli Uffizi. Helaas stond hier een rij van 1,5 uur en lieten wij dit bezoek schieten.

Eenmaal teruglopend langs de Arno Rivier begonnen donkere wolken het gebied over te nemen. Niet veel later kwam de regen met bakken uit de hemel en begon ook de bliksem toe te slaan. De verkoeling was wel erg lekker na al die dagen iets boven de 35 graden. Terug naar het hotel, nog wat relaxen en in de avond nogmaals uiteten in het lokale tentje van twee dagen terug. Daarna nog wat voorbereidingen gedaan voor het volgende bezoek: Rome.

Zaterdag 25 juli
De spullen gepakt, vervolgens 2,5 uur in de auto voor de boeg, rond 13.00 uur aangekomen in Rome. We hebben verder nog wat plannen voor vandaag dus we gaan even omkleden en dan op pad.

Jordy