Week 1 en 2 - Het goede leven - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Week 1 en 2 - Het goede leven - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Week 1 en 2 - Het goede leven

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

12 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia,

Even niets geschreven, maar geen bericht is goed bericht zeggen we dan maar..

Het is nog steeds heerlijk hier. Ik kan me het Nederlandse weer niet eens meer voorstellen want ik ben niet anders dan warmte gewend. Alleen in de kamer is dat nog vervelend want daar is het echt enorm warm. Ik ga denk ik nog een ventilator kopen en naast mijn bed plaatsen want ik word hier wakker in een zwembad… niet fijn dus! Zeker met de visite die er aan komt, is het niet te doen om het met 1 ventilator te houden.

De afgelopen week

De week is weer voorbij gevlogen. Zo ben ik na werktijd op maandag gaan sporten. Dinsdagavond ben ik met John & Linda naar Saint Tropez gegaan, waar helaas het zwembad gesloten was maar die gelukkig voor ons nog open werd gegooid. Daar zaten we dus in een zwembad met een uitzicht over de heerlijke Caribische Zee. Heerlijk gezelschap, een Amstel Bright in de hand en genieten met een ondergaande zon. Na lang te hebben gezwommen zijn we met zijn 3-en gaan eten op dezelfde locatie en dat was ook echt heerlijk.

Woensdag ben ik ’s avonds naar The Movies geweest met Fotis, een bioscoop hier aan de overkant van de plas. We hebben ’30 Minutes or Less’ gezien.. goeie film! En Fotis is al een lachfilm op zich, dus ik heb veel gelachen. Waar of niet, maar donderdag voelde alsof het weekend was. ’s Avonds naar Cafe de Tijd geweest en daarna zijn we doorgegaan naar het casino. Mijn derde bezoek dus ik moest ook maar eens inzetten, de eerste twee keren heb ik dat niet gedaan. Ik snapte al snel waarom, want die 100 gulden ging er in 10 minuten spelen doorheen. Ik kijk voortaan wel toe… veel leuker (voor m’n portemonnee) ;-) Daar was ik laat van thuis, dat jullie al wakker werden op de vrijdag en ik een jarige zus had. Voor het eerst niet op haar verjaardag, maar ik hoop dat mijn kaart toch een beetje aanwezigheid toonde. De cadeaus die je gehad hebt zijn echt fantastisch en leuk hoe Marcel dat allemaal heeft aangepakt!

Vrijdagavond hadden we een regenbui te pakken. Als het hier regent is iedereen blij, dus dat waren wij ook maar. Het koelde een beetje af en dat was ook wel een lekker… Jajaa we zijn verwend ;-) Na een tijd van veel regen, ben ik binnen gaan zitten en ben ik (jawel echt IK) op mijn bed gaan liggen en verder gaan lezen in mijn boek, waar ik eigenlijk nog niet zo ver ben als dat ik zou willen zijn. Het leest lekker weg en ben blij dat ik ze heb meegekregen.

Ik ging om 11 uur slapen en was smorgens weer bijtijds wakker. Wat huishoudelijke spullen gekocht en eindelijk een wereldstekker gevonden. Ook nog wat boodschapjes gedaan, want ook dat moet gebeuren in deze drukke planning. Daarna nog even de was weggebracht, waarvan ik heel benieuwd ben hoe ik het terugkrijg. Heb bewust mijn ‘oudere’ polo’s weggebracht, want had veel nieuwe kleding bij mij, maar de wasserette staat niet zo bekend om haar waskwaliteiten. Hoop dat het goed heeft uitgepakt…
Na deze lekker zaterdagochtend gingen we ons klaarmaken voor de Beach Party op Kokomo Beach. Hier was ik nog niet eerder geweest en iedereen van Werelstage was erbij. Het was een heerlijke dag aan een leuk strand. De drankjes gingen weer (iets te) lekker (en dat was te merken…) en de BBQ was ook prima. ’s Avonds niet te laat thuis, maar na zo’n dag en zo’n stemming had ik niet de energie om nog te gaan stappen. Ik ben dus weer bijtijds gaan slapen en hadden al afgesproken met Sherellla, Tessa, Nilson & Ricky afgesproken om zondag (gisteren) naar Cas Abao te gaan. Wat een mooi strand is dat zeg. Daar heb ik helaas niet zoveel foto’s gemaakt, maar ik weet zeker dat ik daar nog eens terugkom. Rondom half 5 gingen we weer naar huis om onze rituelen weer na te gaan. Zo gingen we van 17 tot 18 uur naar het happy hour op Mambo Beach en van 18 tot 19 uur naar het happy hour van Wet & Wild (voor het eerst zonder Michael en Niels, haha). Daarna lekker gegeten bij Cabana Beach en afgesloten bij het Miles Jazz Café om te hoek. Het valt me mee dat ik bijna alles nog weet dat ik beleefd heb. Het waren weer mooie dagen en de tijd staat niet stil. Zo was het 26 augustus en dag #1 en nu is het alweer 12 september.

Ik had al wat stukjes doorgelezen, maar dit weekend heb ik voor het eerst de hele map met mooie teksten, afbeeldingen, foto’s en andere herinneringen doorgekeken. Erg mooi wat iedereen heeft achter gelaten en dan geeft het toch een vreemd gevoel om aan de andere kant van de wereld te zitten. Ondanks al het moois mis je bepaalde dingen en bepaalde mensen hier of je gewoon bepaalde gesprekken en opmerkingen, maar gelukkig heeft iedereen wel eens zijn momenten en is het totaalplaatje nog steeds erg goed hier.

Het is weer maandag. De derde werkweek is begonnen en we zien wel wat deze week gaan brengen. Zo min mogelijk plannen en zo veel mogelijk beleven is toch wel het motto van iedereen hier.. en dat bevalt me prima! Gelukkig heeft het zalfje in combinatie met twee dagen veel zeewater gezorgd dat ik geen last meer heb van die enorme muggenbulten. Het was waarschijnlijk een allergische reactie want het waren niet zomaar bultjes.

Tot het volgende reisverslag!

• 12 September 2011 - 13:31

Santine:

Hoi Jord,

Ja ook ik ben volger! Helemaal top al die verhalen. Geniet er maar lekker van en zeker van het weer.

Groetjes,

Santine

• 12 September 2011 - 14:32

Sabi:

Wat een geweldig verslag weer zeg!!! Jippie!! Het woordje missen heb ik ook een beetje in het verslag geLezen. Hihi.
    De kaart was super op m'n verjaardag!!
    Ik kom bijna naar je toe!!!!
    Liefs

• 12 September 2011 - 15:20

Karin:

Hoi, Jor , je verslag is weer super,
    Maar volgens mij zit dat flesje Amstel
    bright vast geplakt, in je hand want op
    de foto,s die ik tegen kom met jou erop
    kom ik dat flesje tegen!!!!!!,
    Je maakt toch geen reclame.!!!

Dikke kus van mij, mam.

• 12 September 2011 - 15:25

Jordy Spruijt:

Haha deed ik dat maar... dan kostte dat mij niet zoveel geld en had ik gratis bier!

• 12 September 2011 - 16:01

Opa:

Wij zijn jaloers op dat mooie weer bij jou.Dat hebt je vlug geleerd in het casino(HAHA).Ales goed hier.

• 12 September 2011 - 16:41

Peter :

wat een drama zo´n stage zeg, om zelf je zwembad te moeten openen om erin te kunnen, de hele dag alsmaar fast food eten,elke dag hetzefde bier drinken en blij zijn met een beetje regen,klinkt mij als een drama, maar ja als jij het leuk vind ga ik wel weer zitten werken met buiten de storm en regen in jou kamer, om een nieuwe prijslijst te maken en jou kamer is erg geschikt, leuk verslag man xxx dad

• 13 September 2011 - 21:06

Karin Van Wingerden:

altijd leuk om weer zo'n nieuw verhaal te lezen, fijn dat ook jij het zo naar je zin hebt, geniet er maar lekker van !!

• 14 September 2011 - 09:52

Twan:

Kerido amigu,

Weer een mooi verslag! Je hebt al heel wat meegemaakt in de eerste 3 weken. Volgens mij ben je intussen in alle kroegen en beachtenten geweest. Het ziet er op de foto's ook prachtig uit, zeker met de zon die bij jullie wel aanwezig is. Wij gaan de schaatsen uit het vet halen. Graag tot het volgende verslag!

Mashá saludos í ami falta mi grandi amigu!

Twan

• 17 September 2011 - 12:56

Twan:

Volgens mij heb je meer landen bezocht dan dat je aangeeft op deze site. Denk aan Bulgarije, Spanje, Den Bosch ;-)

• 17 September 2011 - 16:18

Rob:

Sjonge jonge, en ons maar weer jaloers met al die feestverhalen! Weet je zeker dat dit een 'stage' is :-)
    Volgens mij is het stiekem gewoon een lekkere lange vakantie haha!

Enjoy!!!

Ciao, Rob

• 20 September 2011 - 13:41

Jennifer:

heey Jordey ,

leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt , geniet ervan !!!

Groetjes !!!