Warm welkom / eerste weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu Warm welkom / eerste weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Spruijt - WaarBenJij.nu

Warm welkom / eerste weekend

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

29 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal. Even een berichtje uit de caribean.

Vrijdag 26/8
Om te beginnen heb ik een prima vlucht gehad en na 9,5 uur waren we daar met een totale groep van 70 studenten. Ik ben de vlucht goed doorgekomen zonder te slapen. Het boek van Twan en Marcel en de sudoku puzzels waren duidelijk favoriet!

Vanaf Hato airport gingen we in groepen naar het kantoor van Wereldstage voor de welkomstborrel. Iedereen leren kennen onder het genot van een Amstel Bright was een prima start!

Daarna gingen we uiteten met een gezellige groep. Daarna gingen we ons klaar maken voor een avond op Cabana. We hadden alleen de auto van Sabine en we hadden 7 man, maar dat was volgens Rudy geen probleem.. en dat bleek prima te gaan terwijl hij links een sigaretje en het stuur had en rechts een flesje bier. Want gelukkig was ons al vermeld dat Alcohol in het verkeer hier zeer gebruikelijk is en Rudy zit hier al 4,5 maand dus die is aardig ingeburgerd.

Op Cabana dacht ik even dat ik in Maassluis was toen ik al snel de mannen van MSV tegenkwam (Michael, Wuppie en Nelis) en later ook nog armyboy Alessandro. Enorm genieten natuurlijk! UIteindelijk hebben we afgesloten in het Casino, waar ik (na 26 uur wakker zijn) eventjes de binnenkant van mijn ogen heb bekeken. Dit bleef niet geheel onopgemerkt toen ik mijn ogen open deed en iedereen met big smile voor mij stond. Duidelijk tijd om plat te gaan.

Zaterdag 27/8
Deze dag was ik al vroeg wakker en Sabine moest naar haar werk. Ik moest met de laatste groep van 12.30 tot 14.30 bij Wereldstage zijn. Jammer zo midden op de dag maar je kon er niets aan doen. Daarna hebben we lekker op de patio gehangen met een groep en zijn we rond half 6 naar Zanzibar gegaan om van het Happy Hour te genieten en vervolgens nog even door te trekken. Heerlijke avond gehad en de tijd vloog voorbij. Toen we rond 23.00 uur weer in de Vischsteeg belandden, ben ik niet meegegaan naar Bermuda, maar lekker mijn bed opgezocht. Gelukkig tot 8.00 uur geslapen waardoor ik uit dat tijdsverschil was en topfit was.

Zondag 28/8
Uitgeslapen en wel hadden we een heerlijke zondag voor de boeg. De winkels zijn hier dicht behalve Albert Heijn en 'Supermarkt Centrum'. Toen kwam ik aan de praat met drie meiden en twee gasten aan de praat over de dagplannen. Iedereen wilde naar het strand en ik kon gelukkig mee. Dit bleek iets lastiger toen er 6 man in een Kia Picanto moest, maar zoals alles hier op Curacao.. het kan gewoon!

We hadden geen idee hoe lang het zou duren, maar we wilden naar het Westpunt gaan. Na zo'n drie kwartier rijden en hopen dat we de heuvels zouden halen met een overbeladen auto, waren we daar. Prachtig om te zien. Mooie uitzichten aan alle kanten en heerlijke stranden met zeewater zoals je het alleen op Google vindt.

Na deze pitstop zijn we doorgereden naar de 'Grote Knip', een nog mooier gebied met rotsen waar iedereen afspringt en een heerlijk strand. Hier zijn we de hele dag geweest en toen we thuis kwamen ware er twee gasten bereid om eten te maken dus we hebben met tien man op de patio gegeten. Heerlijk zo'n bordje spaghetti.

Rondom half 9 was het tijd om naar Wet&Wild te gaan. We waren op dat moment met 10 man en we hadden alleen Sabine's auto. Rudy weer achter het stuur, maar waar laten we die andere 9 mensen? Sabine ernaast met iemand op schoot en 7 man achterin? Het kan gewoon. Na passen en meten besloten we om eerst de drie mannen te laten zitten en die samen de vier vrouwen op schoot te nemen. Ricky had de jackpot door twee vrouwen op schoot te hebben. Dit was wel een van de mooiste autoritjes die ik ooit heb meegemaakt, maar ik zal hier nog genoeg gaan beleven!

Eenmaal op Wet & Wild aangekomen. De geruchten werden daar 100% waar gemaakt, want het was een geweldige avond. Leuke mensen, heerlijke sfeer, heel veel bier en heel veel prettig gestoorde mensen. Veel gelachen en meegemaakt en op de terugweg had ik pas door dat ik toch wel een lekker biertje had gedronken. Ik was gelukkig niet de enige toen we op de terugweg (met gelukkig maar 6 man) Pieter voorin hadden zitten die onder groepsdruk zijn hand uit het raam stak terwijl we wachtte op het groene licht en een grote pion vast greep. We moesten nog een kilometer tot aan Punda (onze wijk), maar dat was voor pieter geen reden om hem buiten boord mee te slapen naar huis. Zo reden we dus over de weg met een arm uit het raam en daaraan een pion die over de grond werd gesleurd. Zelden zo hard gelachen, buikpijn gelachen!

Na 6 uurtjes slaap, een goede douche en een stevig ontbijt was ik klaar voor mijn eerste stagedag. Het is een introductiedagje en vanaf morgen gaan we knallen.

Zo... ik ben pas 72 uur hier, maar heb al een reisverslag waar je U te zegt. Daar zal moeders vast blij mee zijn. Nog bedankt allemaal voor de mooie berichten en aandenkers. Ik vermaak me hier prima en heb nog geen tijd gehad om het woordje 'missen' te kunnen spellen. Wat een leven...

• 29 Augustus 2011 - 21:00

Sabine Spruijt:

Wauw..... Jor!!! Dit is een belevenis!!

Het feesten is voor jou niet gestopt zo te lezen en zal voorlopig nog niet stoppen!! Heerlijk!!!!!!

Dikke kus

• 30 Augustus 2011 - 08:19

Karin:

hoi, Jor

Ik ben inderdaad blij met je verslag,
    en ik kan me voorstellen, dat het woordje missen, niet bij je op komt, hahah wat een belevenis,

groetjes van mam

• 30 Augustus 2011 - 16:42

Laura:

Jordozz!!

Ik zeg 1 woord GEWELDIG!!

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!

Dikke X

• 31 Augustus 2011 - 08:09

Twan:

Hoi Jordy,
    Een goed begin is het halve werk. Wat een heerlijk start in een nieuwe omgeving en goed te lezen dat het bier daar ook goed smaakt ;-).
    Blijf ons vermaken met deze vrolijke berichten aan de andere kant van het water. Maar..euh....wel terugkomen hè?
    Veel groeten,
    Twan